Forskningsdatabase
Abstract

I denne rapport foretages en samlet evaluering af kursisternes oplevelse af uddannelses- og læringskulturen på VUC og HF Nordjylland. Der er tale om en evaluering, der skal samle op på en række af de tiltag som VUC og HF Nordjylland har igangsat. Tiltagene evalueres dog ikke direkte. Der er snarere tale om en evaluering af den uddannelses- og læringskultur på VUC og hf Nordjylland som tiltagene indgår i og har været med til at udvikle på VUC og hf Nordjylland. I evalueringen anlægges overvejen- de et kursistperspektiv på disse forhold. Det vil sige, at tyngden ligger på kursisternes oplevelse af uddannelses- og læringskulturen på VUC og hf Nordjylland, og hvordan den virker sammen med deres motivation, tilstedeværelse og fastholdelse på uddannelsen. Dette perspektiv suppleres med undervisernes og ledelsens perspektiver på undervisnings- og læringskulturen samt elevernes motivation, tilstedeværelse og fastholdelse.

Fakta
Titel
Motivation, tilstedeværelse og fastholdelse
Forfatter(e)
Niels Ulrik Sørensen og Niels-Henrik M. Hansen
Udgiver
Center for Ungdomsforskning (CeFU), Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
126
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.