Denne bog er et af de første omfattende forsøg på at dele erfaringer og perspektiver på brugen af STEM-didaktik i en dansk kontekst. Bogen giver et bud på, hvordan STEM kan se ud i det danske uddannelsessystem og viser, hvordan STEM-uddannelser kan fremme en forståelse af matematik og naturvidenskab, der er deltagercentreret, holistisk og verdensorienteret. Bogen er et akademisk bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på tværs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelser oversættes til dansk?
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
STEM-didaktik : med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud
Forfatter(e)
Connie Svabo, Dorte Moeskær, Katrine Bergkvist Borch, Maiken Westen Holm Svendsen, Mette Lindhardt Als
Udgiver
Syddansk Universitetsforlag
Udgivelse
Syddansk Universitetsforlag
Genre
Bog
Omfang, antal sider
268
Udgivelsesår
2024
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.