Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Skriftlighed i overgangen mellem grundskole og gymnasial uddannelse
Didaktisk kapacitet og kapacitetsopbygning
Overgangserfaringer – vejen fra grundskolen til gymnasiet
Grundforløb i de gymnasiale uddannelser
Hovedkonklusioner fra midtvejsevalueringen af Gymnasiet tænkt forfra
Grafregneren i gymnasiets matematikundervisning – Lærernes holdninger og erfaringer
Midtvejsevaluering af Gymnasiet tænkt forfra
Forsøg med gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom - delevaluering
Gymnasieelevers situationelle interesse i forskellige læringssammenhænge i faget biologi
Fag og gymnasiefremmede, 1. runde: Erfaringer og idéer fra ni udviklingsprojekter
Fag og gymnasiefremmede: Rapporter fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter
Fra frigørelse til fastholdelse
Gymnasiematematikfagets fagidentitet
"Søgebrønden"
Effektivisering og demokrati – om reformens design og rummet for demokratisk praksis
De kreative valg og de kalkulerende elever – om valgstrategier og demokratidefinitioner blandt eleverne
Evaluering og videnskabelse – om nye styreformer og professionalisering af lærerne
Karrierelæring og overgang til videregående uddannelser
Grænser for pædagogik – anvendelsesorientering i praksis
Gymnasiereformen på hhx, htx og stx
Gymnasiernes tiltag for tosprogede - tiltag for lige muligheder
Gympæd 2.0 Særnummer: Følgeforskning - reform 2017
Gymnasielæreres syn på læring efter 2005-reformen
Faglighed og skriftlighed
Tænker du: Åh nej - nu skal eleverne have karakterer igen?
Previous
Next