Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Projektarbejde på htx
Rigtige piger går ikke på htx, men piger er glade for at gå der – et kvantitativt blik på køn, oplevelser og interesser
Teknologifaget – succes og udfordringer
Skriveridentitet på hf – unge kursisters perspektiv på skriveudfordringer
STEM i gymnasiet : Aktiviteter og idéer
Ned i de tekniske detaljer i AI i gymnasiet
Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?
Computational Thinking i matematik, naturvidenskab og samfundsfag (CTiMNAT): Evaluering af projektets tredje kursusforløb 2021-2022. Rapport udarbejdet for Danske Science Gymnasier (DASG) af Center for Computational Thinking & Design, Aarhus Universitet
En effektfuldhedsundersøgelse med elevperspektiver i praksis : Fagligt samspil mellem dansk og kemi i stx-gymnasiet
Marsbasen - fysik c i gymnasiet
Feedback-aktiviteter i ungdomsuddannelse: Mod en åben kultur for selvstændighed, samarbejde og refleksion
The Grand Canyon as Contested Terrain
Fælles udvikling af matematik : om udfordringer og mulige løsninger i forhold til matematik i grundskolen, på de gymnasiale uddannelser og på erhvervsuddannelserne
Kønshierarki i kanonlitteratur: En kvantitativ undersøgelse af køn
Globaliseringen og dansk erhvervsliv
Stort set alle elever bruger maskinoversættelse i undervisningen - gør du?
Gruppesamtaler var med til at reducere gymnasieelevers druk
Fra Engelsk til Engelsk: Beretning fra et NCFF-støttet samarbejdsprojekt
Gruppearbejde som en demokratisk aktivitet
Historieundervisning i Danmark – epokale tendenser, kontinuitet og forandring i lærebøger og læremidler
Fra konkurrencestat til sikkerhedsstat: Staten under og efter globaliseringen
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium. En motivations- og barriereanalyse.
Minoritetskristendom i Danmark
Kortlægning af lærernes arbejdstid på de almene gymnasier
Efteruddannelse i forbindelse med gymnasiereformen
Previous
Next