Bogen giver bud på, hvad en teopædopgave er, og hvad den skal indeholde. Den viser, hvordan skriftlighed kan styrke ens didaktiske refleksioner og egen og kollegers praksis, og den viser, hvordan dette bedst foregår i dialog og samarbejde med andre. En introduktion til, hvordan man arbejder fagligt funderet med teopædopgaven og til teopædopgaven som genre. Produktafsnittet diskuterer de centrale elementer i teopædopgaven, mens procesafsnittet har fokus på, hvordan skriftlige aktiviteter i pædagogikumforløbet kan lægge op til teopædopgaven. Bogen henvender sig til kandidater, der står foran at skulle skrive teopædopgave, og til alle de aktører omkring kandidaten, der på forskellig måde indtager en vejlederrolle.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Teopædopgaven: produkt og proces
Forfatter(e)
Peter Hobel
Udgiver
Frydenlund
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
114
Udgivelsesår
2019
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.