Forskningsdatabase
Abstract

De gymnasiale uddannelser har de seneste par årtier gennemgået en række forandringsprocesser. Disse er begrundet i tre reformer fra 2005 og frem og i 'almindelige' udviklinger i forståelsen af viden og kundskab, i sociale og demografiske forhold, i teknologiske muligheder og i variationer i samfundsmæssige værdier og prioriteringer. I indeværende bog undersøges det aktuelle gymnasium: gymnasiet anno 2020. Hensigten er at generere viden om gymnasiet og om det at være gymnasieleder, -lærer og -elev i lyset af den længere reformerings- og moderniseringshistorie.

Fakta
Titel
Gymnasiet anno 2019
Forfatter(e)
Ane Qvortrup
Udgiver
Hans Reitzels Forlag
Udgivelse
Gymnasiet i udvikling, Kap. 1, s. 19-46
Genre
bidrag til bog
Omfang, antal sider
27
Udgivelsesår
2020

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.