Forskningsdatabase
Abstract

Dette projekt skal støtte udviklingen Formålet med projektet Computational Thinking i Matematik og Naturvidenskab (CTiMNAT) er at bidrage til at imødekomme disse behov. I projektet introduceres en etårig, nyskabende efteruddannelse for gymnasielærere. Det etårige kursusforløb gentages tre år træk, hvert år med nye kursister. Undervejs følges de enkelte forløb tæt og evalueres med henblik på dokumentation af resultaterne og systematisk opsamling af erfaringer, der kan udmøntes i efterfølgende forbedringer af forløbets indhold og struktur. I denne rapport evalueres det første af de tre gennemløb, og de indvundne erfaringer opsummeres.

Fakta
Titel
Computational Thinking i Matematik og Naturvidenskab: Evaluering af kursusforløbet efter det første gennemløb 2018-2019.
Forfatter(e)
Jesper Buch, Adam Etches, Keld Nielsen, Line Have Musaeus, Hermes Arthur Hjorth
Udgiver
Århus Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
48
Udgivelsesår
2019

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.