Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Samfundsfag i Danmark : Et overblik
Flere elever i tale via taskbaseret sprogundervisning
STEM i gymnasiet : Aktiviteter og idéer
Læringsmiljø som nøglebegreb i erhvervspædagogikken
Unge uden job og uddannelse : Definitioner, målgruppestørrelser og karakteristika
Praksis og forskning i dialog og mundtlighed I: Dansk gymnasiepædagogik gennem 25 år : kundskabsudvikling og professionalisering
Kunstig intelligens og elevernes digitale kompetencer
Ned i de tekniske detaljer i AI i gymnasiet
Hvordan bruger gymnasiets matematiklærere deres uddannelse?
Karrierelæring i undervisning I: Karrierelæring : En praktisk guide til gymnasielærere
AI i gymnasiet
Ungdomsliv i en præstationskultur : Trivsel og mistrivsel i ungdomsgruppen
The Climate Divide
Lærerens etos i undervisningen
Kreativ skrivning og ritualisering af præstationspraksisser i gymnasiet
10 skridt til et bedre uddannelsesforløb for elever/lærlinge med særlige støttebehov på EUD
Nyhedsjournalistens metoder
Sproglig opmærksomhed og flersprogethedsdidaktik : det danske sprogcurriculum ved overgangen fra grundskolen til de gymnasiale uddannelser
Matematikvanskeligheder på en naturvidenskabelig bacheloruddannelse
Engelsk som lingua franca i de gymnasiale uddannelser : Translanguaging og teksttyper
Crosscurricular work and bildung : empowering the students
Flere sprog i ungdomsuddannelserne : Translanguaging i praksis
Klassesamtalens didaktiske potentiale
Gennemførelse og frafald på bacheloruddannelsen på Det Juridiske Fakultet : En kvantitativ og kvalitativ analyse
STEM-didaktik : med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud
Previous
Next