Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
At forske med elever - Et pilotstudium af Citizen science og Scientific Literacy
At være eller ikke være skrivelærer : På vej mod et gymnasialt skriveprogram
Faglig mellemledelse
Computational Thinking i Matematik og Naturvidenskab (CTiMNAT): Evaluering af projektets andet kursusforløb 2019-2021. Forskningsrapport udarbejdet for Danske Science Gymnasier (DASG) af Center for Computational Thinking & Design, Aarhus Universitet
Positioner i samarbejde
Mellem stabilitet og fornyelse : Tendenser og perspektiver efter det tyske Forbundsvalg
Demokratiet har altid været i krise
Den store historie i den lille : Om 22 grønlandske børn og Grønlands modernisering.
Engineering i Gymnasiet: Vidensgrundlag
En perfekt storm?: Joe Biden, Donald Trump og de historiske konturer af en dyb politisk krise
En vej ind i den interkulturelle udfordring
Oplevelser af evaluering hos elever. lærere og ledere
Aktørperspektiver på digitalisering og anden teknologibrug i de erhvervsgymnasiale uddanenlser
Elever med og i skriftsprogsvanskeligheder
Når Medierne Sætter Dagsordenen
Strafferetten fra middelalderen til Reformationen
Folkeafstemninger i 1920 og selvbestemmelsesretten i dag
Innovation
Evaluering af rammeforsøg med prøver i innovative kompetencer
Engineering i stx - et prototypisk proof-of-concept
Digitale tekster og skriftlig fremstilling i gymnasiet – et curriculumperspektiv
Engineering i stx - didaktik.ve1
Med Kroppen Ind I Kulturen: Idrætshistoriske Strejflys
Mundtlighed og performativitet
Demokratisering af vidensudvikling i gymnasiale udviklingsprojekter
Previous
Next