Gymnasieforskning Gymnasieforsknings logo

  • MAGASIN
  • AKTUELT
  • FORSKNINGSDATABASE
  • PODCAST
  • OM OS
  • Min Profil
Min Profil

Kategorier

Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse

Forskningsartikler

Alle

Efter publiceringsdato
Faglig planlægning, organisering og ledelse efter gymnasiereformen
Hvordan designer man historier? – teoretiske overvejelser bag et narrativt skolemateriale til experimentarium
Kejserens nye klæder?
Udvikling og evaluering af undersøgelsesbaseret undervisning
Gruppearbejde og projektarbejde - didaktiske modsætninger og paradokser
Når sprog sorterer i de gymnasiale uddannelser
Har PISA tabt pusten?
Kvalificering af elevernes stemme til udvikling af naturfagene – et praksiseksempel
Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
Htx i fremtidens gymnasiale landskab
Dovne drenge eller dødbringende matematik?
Fagdidaktik som faglig designvidenskab
A Comparative Perspective on Teacher Collaboration: the Cases of Lesson Study in Japan and of Multidisciplinary Teaching in Denmark
Study and research courses as an epistemological model for didactics
Positioner og potentialer på vej mod en kulturdidaktik
Sanselig-æstetisk erfaring
Virtuelle kroppe – og didaktiske potentialer
Krop, kultur & kundskaber
Mærkværdiggørelse som en litteraturpædagogisk strategi
Litteraturlæsning i det senmoderne
The narratives of a multicultural classroom – A writing project and its unexpected outcome
Kompetencebegrebet anskuet ud fra et erhvervspædagogisk perspektiv
Kompetence og curriculum
Mellem kreativitet og instrumentalisering: Om professionalisering og handlestrategier i undervisningen
Gymnasiereform 2005: Udvikling eller retraditionalisering?
Previous
Next
Gymnasieforskning logo
KONTAKT
redaktionen@gymnasieforskning.dk
Arrow An arrow icon
OPRET ABONNEMENT
InDhold
MagasinAktueltFORSKNINGSDATABASEPodcastOM OSOM OS
FØLG OS
NYHEDER PÅ MAILLINKEDINFACEBOOK
Privatlivspolitik
Copyright © Gymnasieforskning