Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen diskuterer resultater fra et forskningsprojekt om gymnasiefremmede med særligt henblik på vanskelighederne med at forstå det sprog som bruges i gymnasiet. Gymnasiefremmedes vanskeligheder har på mange måder paralleller til de problemer, elever med et andet modersmål end dansk møder i skolen.

Fakta
Titel
Når sprog sorterer i de gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Lars Ulriksen, Susanne Murning & Aase B. Ebbensgaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet; Center for Ungdomsforskning, Aarhus Universitet (DPU); Institut for Pædagogik, Filosofi og Religionsstudier, Syddansk Univeristet Universitet/Institut
Udgivelse
Dansk pædagogisk tidsskrift, 2008 (1)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
11
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.