Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Autentiske spørgsmål kan skabe ægte engageret dialog på naturhistoriske museer
Undervisning der motiverer – en undersøgelse af tværfaglig kemi- og biologiundervisning på htx
Gymnasiereformen – 5 år efter – en poleret artikel
Kemi efter gymnasiereformen
Museumsmekanismer: Optimering af forholdet mellem udstillingsdesign og -udbytte
Er en god udstilling læringsoptimeret eller oplevelsesoptimeret?
Internett i naturfagundervisningen
Udfordringer for forskningen i it i undervisningen
Faglig planlægning, organisering og ledelse efter gymnasiereformen
Hvordan designer man historier? – teoretiske overvejelser bag et narrativt skolemateriale til experimentarium
Kejserens nye klæder?
Udvikling og evaluering af undersøgelsesbaseret undervisning
Gruppearbejde og projektarbejde - didaktiske modsætninger og paradokser
Når sprog sorterer i de gymnasiale uddannelser
Har PISA tabt pusten?
Kvalificering af elevernes stemme til udvikling af naturfagene – et praksiseksempel
Hvordan udfordrer vi de unge bedre uden tab?
Htx i fremtidens gymnasiale landskab
Dovne drenge eller dødbringende matematik?
Fagdidaktik som faglig designvidenskab
A Comparative Perspective on Teacher Collaboration: the Cases of Lesson Study in Japan and of Multidisciplinary Teaching in Denmark
Study and research courses as an epistemological model for didactics
Positioner og potentialer på vej mod en kulturdidaktik
Sanselig-æstetisk erfaring
Virtuelle kroppe – og didaktiske potentialer
Previous
Next