Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Optimal adgangsregulering til de videregående uddannelser og elevers valg af fag i gymnasiet
Evner, fag, indsats i gymnasiet og beståelse på samfundsvidenskab
Klassen spiller ind ‐ klasserumskultur, fællesskaber og deltagelse i gymnasiet
Gymnasiereformen og Galileis 3 revolutioner
Naturfagsdidaktiske problematikker
Gymnasiereformen – hvilken vare er bestilt?
Humanistisk naturvidenskab? – Mogens Pihl og gymnasiets fysikundervisning omkring 1960
Om den uformelle (mis)brug af medier i det formelle uddannelsessystem
Unges interesse for naturfag – hvad ved vi, og hvad kan vi bruge det til?
To uforenelige verdener? Til- og fravalg af tekniske og naturvidenskabelige fag og uddannelser
Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter
Den lokale naturfaglige kultur – et fokus for udvikling
Matematikvanskeligheder og regnehuller?
Fysik er også for piger
Didaktiske miljøer for ligedannethed
Værdier og etik i naturfaglig undervisning
Gymnasieskolen imellem fag og sag – flerfaglighed i Almen Studieforberedelse
Udfordringer for det tværfaglige samspil i gymnasiet
GIS i gymnasiet – etablering af en fagdidaktisk model for anvendelse i naturgeografi
Når kulturen ekskluderer – piger i fysikfaget
Tværfagligt samarbejde – hvor svært kan det være?
Masser af rapporter og strategiplaner – men hvordan ændres praksis i fysiklokalet?
Naturvidenskab efter gymnasiereformen – intentioner og resultater
Fra overbevis til bevis
Formelfri fysikundervisning
Previous
Next