Forskningsdatabase
Abstract

Med det gymnasiale selveje har ‘virkeligheden’ ændret sig. Artiklen sætter fokus på den nye virkelighed, samt hvilke konsekvenser det kan have for samtidens gymnasier. Desuden peges på en række forhold afledt af bl.a. selvejet, som der kan være god grund til at rette ekstra opmærksomhed imod. Artiklens empiriske grundlag stammer fra en nyere undersøgelse på Gefion Gymnasium samt trækker på erfaringer fra andre gymnasiale forskningsprojekter.

Fakta
Titel
Selveje – mellem frihed og tvang
Forfatter(e)
Dion Rüsselbæk Hansen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
GymPæd 2.0, 2012 (7), s. 8-10
Genre
Tidsskriftsartikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.