Gymnasieforskning Gymnasieforsknings logo

  • MAGASIN
  • AKTUELT
  • FORSKNINGSDATABASE
  • PODCAST
  • OM OS
  • Min Profil
Min Profil

Kategorier

Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse

Forskningsartikler

Alle

Efter publiceringsdato
Videre fra grundskolen - de unges uddannelse
Videnskabsteoretisk refleksion som grundlaget for tværfagligt arbejde i almen studieforberedelse
Udviklings- og uddannelsesprojektet VidereUddannelse til Gymnasielærer (VUG) – Afsluttende evalueringsrapport
What can we learn about cognitive learning processes by asking the pupils?
Optimal admission to higher education
Selection bias in educational transition models: theory and empirical evidence
Increasing the admission rate to upper secondary school: the case of lower secondary school student career guidance
Family background and educational choices - Changes over 5 Danish cohorts
Gymnasiets opgave, almen dannelse og kompetencer
Scholastic ability vs. family background in educational success: Evidence from Danish sample survey data
Billedkunst i gymnasiet
Prøver og eksamen - norm og udfordring - set i et historisk perspektiv
Udviklingen i de gymnasiale ungdomsuddannelser
Samspillet mellem fagene
At springe over hvor gærdet er højest
Naturvidenskab og elevernes natur
Øvelse gør ikke Master
Fag og faglighed er mindst to ting
Fag og fontange
100 år i åndernes rige – det danske gymnasium 1903-2003
Reformer og traditioner i gymnasiets fysikundervisning
Sammenhænge og historie - interview med direktør Birgitte Possing
Historie er ikke, hvad det var engang
Almendannelse og studieforberedelse
Medier – dannelse og uddannelse
Previous
Next
Gymnasieforskning logo
KONTAKT
redaktionen@gymnasieforskning.dk
Arrow An arrow icon
OPRET ABONNEMENT
InDhold
MagasinAktueltFORSKNINGSDATABASEPodcastOM OSOM OS
FØLG OS
NYHEDER PÅ MAILLINKEDINFACEBOOK
Privatlivspolitik
Copyright © Gymnasieforskning