Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Topstyring fra midten – en ledelses- og organisationsmodel i det almene gymnasium
Almen studieforberedelse og kravet til universiteterne
Karaktergivning i praksis
Fra grundskolen til ungdomsuddannelserne
Anvendt hf - inspiration til anvendelsesorientering
Projektarbejde i naturfag - i det almene gymnasium
Naturvitenskapens tapte ære
Biologi og geografi: Årsager til en ”succes”
Egen profil eller samfundsgaranti i uddannelse
Rytmisk musik, kreativitet og dannelse. Til besvarelse af spørgsmålet: Hvorfor er musik vigtig?
Samtidens spin: Konstruktion af pseudovirkeligheder
It-fagets metoder, version 0.3
Naturvidenskab som stofområde og som metode
Elever har stor nytte af kreative fag i gymnasiet
Stress blandt gymnasielærere
Litteraturhistoriens sørgelige historie i gymnasiet og kompetencebegrebets himmelflugt
At gentænke litteraturhistorien uden facitlister og fine fornemmelser
‘Whys’ and ‘Hows’ of Using Philosophy in Mathematics Education
Originalitet i teksten og tiden
Velfærdsledelse i gymnasiet - Hvorfor og hvordan?
Brug den litteraturhistoriske kikkert
Teamorganisering i studieretningsgymnasiet – mere selvledelse, mere standardisering?
En didaktisk begrundelse for læringsmålsorienteret undervisning
Fokusområde: Faglig udvikling og fagsamspil
Gymnasiereformen og udfordringer – med fokus på naturfagene og matematik
Previous
Next