Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Digital dannelse: Når fritiden er hårdt arbejde
Overgangsproblemer som udfordringer i uddannelsessystemet
Udfordringer ved undervisning i enzymer
De unges vandring i uddannelsessystemet Uddannelsesmønstre i Region Midtjylland og betydningen af geografi og social baggrund
Gymnasier der rykker: En kvalitativ undersøgelse af udvalgte gymnasier i Region Hovedstaden
Kompetencer fra kreative fag i gymnasieskolen – hvad er kompetencerne, og bruges de?
Undervisning og læring i STEM
Undervisningspraksis i de naturvidenskabelige fag i ungdomsuddannelserne
Taberdrenge og vinderpiger
Køn og vejledning
Strategiske drenge og flittige piger
Unge ét år efter niende klasse - Anden delrapport om unges uddannelsesvalg og overgang fra grundskole til ungdomsuddannelse og arbejde
Unge mellem egne mål og fællesskab - Værdier og valg blandt elever i de studieforberedende ungdomsuddannelser
Unge fællesskaber - mellem selvfølgelighed og vedligeholdelse
Ungdomsprofil 2020 - Gentofte Kommune
The pressure for change and teachers’ motivation for PD
Det naturlige valg? En analyse af unges valg af tekniske og naturvidenskabelige fag og uddannelser
Using and rejecting peer feedback in the science classroom: a study of students’ negotiations on how to use peer feedback when designing experiments
The Didactical Contract Surrounding CAS when Changing Teachers in the Classroom
Using History as a ’Goal’ in Mathematics Education
Veje til ungdomsuddannelse 1: Statitiske analyser af folkeskolens betydning for unges påbegyndelse og gennemførelse af en ungdomsuddannelse
Vejen mod de 95 pct.: En erfaringsopsamling fra projektet "Ungdomsuddannelse til alle" (2)
Veje til ungdomsuddannelse 2: Kvalitative interview med skoleledere, lærere, elever og UU-vejledere
”Vi er jo kolleger, ikke konkurrenter…"
Vi samler og vi spreder
Previous
Next