Forskningsdatabase
Abstract

Rapporten beskriver danskundervisningen i en 1.g matematisk skoleåret 2001/2002 på Amtsgymnasiet i Roskilde. Rapporten er bygget op således at der i Hæfte 1 præsenteres en række teoritilgange der kan virke igangsættende og inspirerende hvis man vil reflektere over sin undervisnings-praksis, eller hvis man som lærergruppe vil nedsætte en studiekreds. Hæfte 2 omhandler selve projektet og de observationer og konklusioner man kan drage ud fra forløbet. Der er løbende henvisninger mellem de to hæfter så man kan se hvordan teorien reflekteres i praksis og omvendt.

Fakta
Titel
De Mange Måder: Om mål og differentiering i gymnasiets danskfag, Hæfte 1 - Teori
Forfatter(e)
Gitte Holten Ingerslev et al.
Udgiver
Uddannelsesstyrelsen
Udgivelse
Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser, 2004, Hæfte nr. 52a
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
64
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater? Hvem tager ledelsesopgaverne? Mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.