Forskningsdatabase
Abstract

Arbejdspapiret handler om læring, opbygning af læring og ideer om og til hvordan dette bedst foregår og stimuleres hos den enkelte studerende. Det tager udgangspunkt i progression og i en række mulige hjælpemidler i undervisning og eksamen som kan bidrage til den studerendes refleksion over egne læreprocesser og læringsveje. Viden om progression og læring ekspliciteres i disse år ud fra en antagelse om at vi ikke blot kan blive bedre til at tilrettelægge læring både i de enkelte fag og på tværs af disse, men også ud fra at elever og studerende selv kan blive bedre til at lære ved at vide hvordan de lærer og til at metakommunikere om det.

Fakta
Titel
Bevidsthed om læring i uddannelserne: Progression, portfolio og entrepreneurship
Forfatter(e)
Hanne Leth Andersen (red.)
Udgiver
Aarhus Universitet
Udgivelse
Arbejdspapirer Center for Undervisningsudvikling, 2008 (1)
Genre
Arbejdspapir
Omfang, antal sider
72
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.