Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Gymnasieelevers situationelle interesse i forskellige læringssammenhænge i faget biologi
Fag og gymnasiefremmede, 1. runde: Erfaringer og idéer fra ni udviklingsprojekter
Fag og gymnasiefremmede: Rapporter fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter
Fra frigørelse til fastholdelse
Gymnasiematematikfagets fagidentitet
"Søgebrønden"
Effektivisering og demokrati – om reformens design og rummet for demokratisk praksis
De kreative valg og de kalkulerende elever – om valgstrategier og demokratidefinitioner blandt eleverne
Evaluering og videnskabelse – om nye styreformer og professionalisering af lærerne
Karrierelæring og overgang til videregående uddannelser
Grænser for pædagogik – anvendelsesorientering i praksis
Gymnasiereformen på hhx, htx og stx
Gymnasiernes tiltag for tosprogede - tiltag for lige muligheder
Gympæd 2.0 Særnummer: Følgeforskning - reform 2017
Gymnasielæreres syn på læring efter 2005-reformen
Faglighed og skriftlighed
Tænker du: Åh nej - nu skal eleverne have karakterer igen?
Læg en strategi for efteruddannelse
Om uddannelsespolitik og dannelsesteori
Hvilken kanon for hvem? Et mediedidaktisk bud
Faglig mundtlighed og dialogisk undersøgelse
Forskning i skoleledelse
Den sproglige udfordring – kernen i fagsamspil?
Lærerroller i praksis: Anden delrapport fra forskningsprojektet Nye lærerroller efter 2005-reformen
Selvdannelse og nye former for socialitet - technofesten som eksempel
Previous
Next