Forskningsdatabase
Abstract

Kommunikativ kompetence er stadig et uomgængeligt mål for sprogfagene, men læreplanerne forlanger mere: Sprogfagene er desuden videns- og kulturfag, og kommunikativ kompetence er således ikke nok – og vel heller ikke tilstrækkelig interessant for de fleste elever. For at være interessante i samspil skal sprogfagene ikke bare være med til at udvikle kompetence, når det gælder sprog, viden og kultur. De skal også udvikle interkulturel kommunikativ kompetence.

Fakta
Titel
Den sproglige udfordring – kernen i fagsamspil?
Forfatter(e)
Anne Jensen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaberne, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik (72), 2008, 213- 233
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
20
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.