Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel vil vi fremdrage nogle af de analyser og konklusioner, som vi kan udlede af vores følgeforskning i forbindelse med Region Syddanmarks projekt Anvendelsesorienteret undervisning. Vores gennemgående påstand er, at der er grænser for pædagogik, og som en rammesætning af vores diskussion ser vi på push- og pull-faktorer på tre niveauer: Et strukturelt, et kulturelt og et individuelt niveau. Disse push- og pull-faktorer kan virke fremmende (push-faktorer) og hindrende (pull-faktorer) for de unges engagement.

Fakta
Titel
Grænser for pædagogik – anvendelsesorientering i praksis
Forfatter(e)
Lilli Zeuner og Finn Wiedemann
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
GymPæd 2.0, 2013 (9), s. 9-10
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
2
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.