Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel vil vi fremdrage nogle af de analyser og konklusioner, som vi kan udlede af vores følgeforskning i forbindelse med Region Syddanmarks projekt Anvendelsesorienteret undervisning. Vores gennemgående påstand er, at der er grænser for pædagogik, og som en rammesætning af vores diskussion ser vi på push- og pull-faktorer på tre niveauer: Et strukturelt, et kulturelt og et individuelt niveau. Disse push- og pull-faktorer kan virke fremmende (push-faktorer) og hindrende (pull-faktorer) for de unges engagement.

Fakta
Titel
Grænser for pædagogik – anvendelsesorientering i praksis
Forfatter(e)
Lilli Zeuner og Finn Wiedemann
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
GymPæd 2.0, 2013 (9), s. 9-10
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
2
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.