Forskningsdatabase
Abstract

Flere forskningsresultater konkluderer, at lektier ikke har nogen eller meget ringe læringseffekt for elever i grundskolen. Derimod tyder skoleforsøg på, at lektieintegreret undervisning har en positiv effekt på elevernes læringsudbytte. I denne artikel ser forfatteren nærmere på argumenterne for og imod lektier, samtidig med at han understreger, at lektieintegreret undervisning kræver en  didaktisk udvikling, som skoleledelsen må skabe rum for.

Fakta
Titel
Lektier eller ej?
Forfatter(e)
Flemming B. Olsen
Udgiver
Skolen i Morgen
Udgivelse
Skolen i Morgen, nr. 3, 2013
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.