Forskningsdatabase
Abstract

Forskningsprojektet ”Retention of Vocational Students in the Danish VET System” undersøger de påvirkelige faktorer, der kan bidrage til at mindske frafaldet på de erhvervsfaglige uddannelser (EUD). I det følgende præsenteres centrale resultater fra undersøgelsen. Disse resultater er opdelt i fire temaer: 1) konstituering af frafaldsproblemet, 2) betydning af social baggrund, 3) organisations og interaktionsformer på skolen, og 4) undersøgelse af specifikke institutionelle tiltag i forhold til frafald.

Fakta
Titel
Slutrapport: Erhvervsskoleelever i det danske erhvervsuddannelsessystem
Forfatter(e)
Klaus Nielsen et al.
Udgiver
Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
28
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.