Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Students' attitude towards computer algebra systems (CAS) and their choice of using CAS in problem-solving
Fra universitetskandidat til gymnasielærer. En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum.
Den skriftlige opgave på pædagogikum
Skriveridentitet på hf – unge kursisters perspektiv på skriveudfordringer
At gøre det svære konkret - mini-modeller som stilladsering og respons på afsnits- og tekstniveau
Distraction and digital media
Ud i haven
Kvalitet i undervisningen – hvad forstår vi egentlig ved det?
Litteratur i brug
The Emotional Community of Social Science Teaching
Videre i uddannelsessystemet - fra de gymnasiale uddannelser
When The Entire World is Pushed into the Classroom - Reflections on Communication, Interculturalism and Education and on Intercultural Education in the Danish Upper Secondary School
Udsatte unge på vej i uddannelsessystemet
Billeder og visualiseringer i et fagligt tværgående didaktisk perspektiv
Faglighed og skriftlighed - En projektbeskrivning
Ny skriftlighed – på tværs af fag og i danskfaget
Skriftlighed i overgangen fra folkeskole til gymnasieuddannelse
En socialanalytisk tendensanalyse af samtidens italesættelser af den gymnasiale lærergerning
Poetisk Pædagogik - Sprogrytme og mundtlig fremførelse som litterær fortolkning Forslag til ny tekstteori og til pædagogisk refleksion
Mundtlig fortolkning - kreativ praksis i litteratur- og sprogundervisning
Tekstens transformation - En undersøgelse af fortolkningen af den litterære tekst i det almene gymnasiums danskundervisning
Lektielæsningens betydning for gymnasieelevers læreprocesser
Den paradoksale undervisningskommunikation: En Luhmann-inspireret analyse af den pædagogiske teoris forventninger til portfolioen, herunder i særdeleshed dens forandringsaspekt, eksemplificeret ud fra iagttagelser i gymnasieregi.
Sammenlignende fagdidaktik: Genstandsfelt, perspektiver og dimensioner
Den naturvidenskabelige faggruppe og kvalitetsarbejde på hf
Previous
Next