Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Formål med eksperimentelt arbejde i fysikundervisningen
Fra gymnasiefremmed til student
Børne- og ungdomskultur og naturfaglige uddannelser
Variabelsammenhænge i gymnasiets matematikundervisning
“Ude i verden har man heller ikke en brugsanvisning” – erfaringer fra et eksperimentelt laboratorieforløb i fysik i gymnasiet
Induktive forsøg stimulerer naturfagsundervisningen
Fysikdidaktik på amerikansk - en beretning om forskningens rolle og rationaler
Modellering versus problemløsning – om kompetencebeskrivelser som kommunikationsværktøj
Samspillet mellem matematik og de andre fag i gymnasieskolen
Matematikkompetence skal tænkes ind i den eksisterende gymnasieskole
Gymnasiereformen efter justeringerne – ro nu?
Den gode historie som støtte for læring på museer
Narrativer kan være effektfulde - brugt rigtigt
Tværfaglige samspil mellem matematik og historie i gymnasiets studieretningsprojekt (SRP)
På tværs – men hvor meget?
Varetagelsen af fysikfagets dannelsesaspekt i gymnasiet
Gymnasiereformen - 5 år efter
Autentiske spørgsmål kan skabe ægte engageret dialog på naturhistoriske museer
Undervisning der motiverer – en undersøgelse af tværfaglig kemi- og biologiundervisning på htx
Gymnasiereformen – 5 år efter – en poleret artikel
Kemi efter gymnasiereformen
Museumsmekanismer: Optimering af forholdet mellem udstillingsdesign og -udbytte
Er en god udstilling læringsoptimeret eller oplevelsesoptimeret?
Internett i naturfagundervisningen
Udfordringer for forskningen i it i undervisningen
Previous
Next