Forskningsdatabase
Abstract

"Kasper Bjering Jensens (KBJ) artikel bygger på et studie af tværfaglighed mellem matematik og historie i gymnasiets studieretningsprojekt (SRP), gennemført i forbindelse med hans matematik-speciale fra RUC. Jeg ser artiklen som et relevant bidrag til diskussionen af matematik i tværfaglighed og kriterier for evaluering af gymnasiematematik i tværfaglige sammenhænge. Denne diskussion der, som KBJ også gør opmærksom på, blandt andet er foregået i forskernetværket MACAS1, har også givet anledning til mine egne overvejelser omkring problemer og potentialer i matematiks nye rolle i gymnasiet. I det følgende vil jeg derfor gerne supplere og til en vis grad udfordre nogle af KBJ’s resultater. Kasper Bjering Jensens oprindelige artikel kan læses her."

Fakta
Titel
På tværs – men hvor meget?
Forfatter(e)
Mette Andresen
Udgiver
University of Bergen
Udgivelse
MONA 2010 (2), s. 76-79
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2010

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv, skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.