Gymnasieforskning Gymnasieforsknings logo

  • MAGASIN
  • AKTUELT
  • FORSKNINGSDATABASE
  • PODCAST
  • OM OS
  • Min Profil
Min Profil

Kategorier

Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse

Forskningsartikler

Alle

Efter publiceringsdato
Fra overbevis til bevis
Formelfri fysikundervisning
Gymnasiereform og fysik – komplementære størrelser?
Den matematikhistoriske dimension i undervisning – generelt set
SOS-projektet – didaktisk modellering af et sammenhængsproblem
Elevers interesse i naturfag – et didaktisk perspektiv
SOS – der er måske en redningskrans på vej
Den virkelig interessante interesse
En rereplik
En lommeregnerstøttet tilgang til grænseværdier og uendelighed i gymnasiets matematikundervisning
Lommeregneren – elevens ven eller lærerens?
Den matematikhistoriske dimension i undervisning – gymnasialt set
Naturvidenskab som uddannelse og formidling
Naturvidenskaben ser fremad og skeler bagud – det skal undervisningen også gøre
Fra North Carolina til Silkeborg!
Matematikhistorie som mål eller middel?
Vi mangler gode matematikhistoriske materialer
Udvikling eller afvikling?
Projektarbejde på htx
Teknologifaget – succes og udfordringer
Fødekæder i læreruddannelserne
Naturfagslæreres vidensgrundlag – med udgangspunkt i PCK
Ved forskerens albue: Forskningsbaseret ekstramural læring – et vigtigt supplement til gymnasieundervisningen
Et kritisk blik på praktisk arbejde i naturfagene
Fødekæden i gymnasielæreruddannelsen - et fælles ansvar for universiteterne og gymnasierne
Previous
Next
Gymnasieforskning logo
KONTAKT
redaktionen@gymnasieforskning.dk
Arrow An arrow icon
OPRET ABONNEMENT
InDhold
MagasinAktueltFORSKNINGSDATABASEPodcastOM OSOM OS
FØLG OS
NYHEDER PÅ MAILLINKEDINFACEBOOK
Privatlivspolitik
Copyright © Gymnasieforskning