Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensen har i MONA, 2007(3), en kommentar til min artikel i MONA, 2007(2), om naturvidenskab i gymnasiet efter reformen. De finder min “… tilsyneladende traditionelt instrumentalistiske opfattelse af sammenhængen mellem matematik og fysik i fysikundervisningen overfladisk og bekymrende.” Jeg har såmænd ikke så meget imod instrumentalisme – det er ofte ganske nyttigt at forholde sig instrumentalistisk til noget – men hvis BSP og JHJ har opfattet min artikel som et argument for en formelfri (og dermed matematikfri?) naturfagsundervisning, så har de fejltolket den. Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensens kommentar kan læses her. Jens Dolins oprindelige artikel kan læses her.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
En rereplik
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2007 (4), s. 73
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
1
Udgivelsesår
2007
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.