Forskningsdatabase
Abstract

Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensen har i MONA, 2007(3), en kommentar til min artikel i MONA, 2007(2), om naturvidenskab i gymnasiet efter reformen. De finder min “… tilsyneladende traditionelt instrumentalistiske opfattelse af sammenhængen mellem matematik og fysik i fysikundervisningen overfladisk og bekymrende.” Jeg har såmænd ikke så meget imod instrumentalisme – det er ofte ganske nyttigt at forholde sig instrumentalistisk til noget – men hvis BSP og JHJ har opfattet min artikel som et argument for en formelfri (og dermed matematikfri?) naturfagsundervisning, så har de fejltolket den. Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensens kommentar kan læses her. Jens Dolins oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
En rereplik
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2007 (4), s. 73
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
1
Udgivelsesår
2007

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.