Forskningsdatabase
Abstract

Claus Jessens kommentar til Jens Dolins artikel “Naturvidenskab efter gymnasiereformen– intentioner og resultater” i MONA, 2007(1): ”Fagligheden i frit fald!”, “Gymnasiereformen er et administrativt monster”, “Vi bruger uendelig tid til unødvendige møder i lærerteam”, “Undervisningen afbrydes uafladeligt af AT-forløb og andre ufaglige aktiviteter”. Sådan hører man ofte kolleger udtale sig om gymnasiereformen. Ironisk nok er netop de forhold som mange kolleger kritiserer ved reformen, faktisk nødvendige hvis naturfagsundervisningen skal være optimal – også set ud fra naturfagenes egen synsvinkel. Derfor er det en meget velplaceret og relevant analyse som Jens Dolin giver i sidste nummer af MONA. Jens Dolins oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
Gymnasiereform og fysik – komplementære størrelser?
Forfatter(e)
Claus Jessen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2007 (3), s. 96-99
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2007

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.