Forskningsdatabase
Abstract

Det var med stor interesse jeg læste Martin Sonnenborgs (MS) grundige og spændende artikel om anvendelse af lommeregnere. Derfor vil jeg gerne i det følgende supplere og uddybe artiklens betragtninger med nogle erfaringer fra min egen forskning inden for området. Martin Sonnenborgs oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
Lommeregneren – elevens ven eller lærerens?
Forfatter(e)
Mette Andresen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2008 (1), s. 80-85
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.