Forskningsdatabase
Abstract

Det var med stor interesse jeg læste Martin Sonnenborgs (MS) grundige og spændende artikel om anvendelse af lommeregnere. Derfor vil jeg gerne i det følgende supplere og uddybe artiklens betragtninger med nogle erfaringer fra min egen forskning inden for området. Martin Sonnenborgs oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
Lommeregneren – elevens ven eller lærerens?
Forfatter(e)
Mette Andresen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2008 (1), s. 80-85
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.