Forskningsdatabase
Abstract

Som ansatte på en skole hvor forskellige uddannelseskulturer eksisterer side om side, oplever vi hos mange udenlandske kolleger den samme frygt for at CAS-teknologien vil tømme matematikundervisningen for dens indhold. Vi er derfor overbeviste om at denne teknologi har fremkaldt en dybtgående krise i matematikundervisningen som sådan, uafhængigt af de mere specielle problemer der findes inden for de enkelte nationale uddannelsessystemer. Mads Sonnenborgs oprindelige artikel kan læses her. Mette Andresens kommentar kan læses her.

Fakta
Titel
Udvikling eller afvikling?
Forfatter(e)
Jens Bjørneboe & Kaare Svensgaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2008 (2), s. 70-71
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
2
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.