Aktuelt

Nye værker til væggene?

Redaktionen
1.10.2024

Kunstner og grafisk designer Peter Ringtved har skabt tre unikke serigrafiske værker til vores tema om AI i undervisningen. Serien tematiserer, hvordan tænkning, skrivning, kreativitet og læring udfordres, smelter sammen med eller ligefrem overskrides i mødet med AI og prompts i undervisningen.Med deres klare udtryk og æstetiske pondus provokerer de tre værker til tænkning og samtale om menneskets møde og fremtid med kunstig intelligens.

Serien består af værkerne:

NEURAL – LEARN – MACHINE (blå)

WRITE – THINK – PROMPT (gul)

ETHICS – DATA – BRAIN (rød)


Værkerne sælges eksklusivt som signerede, serigrafiske kunsttryk (silketryk) i 50 X 70 cm. De sælges i et begrænset oplag og til særpris:

Køb et enkelt værk til kr. 850 – eller hele serien for kr. 2.000
(priserne er ex. moms.)

Bestil værkerne ved at sende en mail til redaktionen@gymnasieforskning.dk.

Når elevers fællesskaber undergraver klassefællesskabet

Nye tendenser blandt eleverne - åben artikel fra det nye nummer.

Særudgivelse: Ny viden om ungdomsuddannelser

Indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.

Faglig læsning i STEM-fagene

Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.

Få input til dit AP-forløb

Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb

Elevernes mange sprog er en superkraft - brug den!

Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever

Åben artikel fra GF#34

Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.