Aktuelt

Nye værker til væggene?

Redaktionen
1.10.2024

Kunstner og grafisk designer Peter Ringtved har skabt tre unikke serigrafiske værker til vores tema om AI i undervisningen. Serien tematiserer, hvordan tænkning, skrivning, kreativitet og læring udfordres, smelter sammen med eller ligefrem overskrides i mødet med AI og prompts i undervisningen.Med deres klare udtryk og æstetiske pondus provokerer de tre værker til tænkning og samtale om menneskets møde og fremtid med kunstig intelligens.

Serien består af værkerne:

NEURAL – LEARN – MACHINE (blå)

WRITE – THINK – PROMPT (gul)

ETHICS – DATA – BRAIN (rød)


Værkerne sælges eksklusivt som signerede, serigrafiske kunsttryk (silketryk) i 50 X 70 cm. De sælges i et begrænset oplag og til særpris:

Køb et enkelt værk til kr. 850 – eller hele serien for kr. 2.000
(priserne er ex. moms.)

Bestil værkerne ved at sende en mail til redaktionen@gymnasieforskning.dk.

Når elevers fællesskaber undergraver klassefællesskabet

Nye tendenser blandt eleverne - åben artikel fra det nye nummer.

Særudgivelse: Ny viden om ungdomsuddannelser

Indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.

Faglig læsning i STEM-fagene

Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.

Få input til dit AP-forløb

Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb

Elevernes mange sprog er en superkraft - brug den!

Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever

Åben artikel fra GF#34

Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.