Forskningsdatabase
Abstract

Høje-Taastrup Gymnasium og Paderup Gymnasium har iværksat forsøg med treårige gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom. Undervisningsministeriet har bedt EVA om at gennemføre en evaluering af forsøgene. Denne rapport er en delevaluering som fokuserer på det første gymnasieår for de tre klasser.Delevalueringen har til formål: 1) At belyse i hvilken grad eleverne i løbet af 1.g sættes i stand til at opnår de forventede faglige og overfaglige mål for 1.g.. 2) At undersøge styrker og svagheder ved de særlige foranstaltninger gymnasierne har etableret for at eleverne kan nå målene.

Fakta
Titel
Forsøg med gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom - delevaluering
Forfatter(e)
Rikke Kirkeskov Sørup
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
61
Udgivelsesår
2010

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.