Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Den skriftlige opgave på pædagogikum
At gøre det svære konkret - mini-modeller som stilladsering og respons på afsnits- og tekstniveau
Distraction and digital media
Ud i haven
Kvalitet i undervisningen – hvad forstår vi egentlig ved det?
Litteratur i brug
Videre i uddannelsessystemet - fra de gymnasiale uddannelser
When The Entire World is Pushed into the Classroom - Reflections on Communication, Interculturalism and Education and on Intercultural Education in the Danish Upper Secondary School
Udsatte unge på vej i uddannelsessystemet
Billeder og visualiseringer i et fagligt tværgående didaktisk perspektiv
Faglighed og skriftlighed - En projektbeskrivning
Ny skriftlighed – på tværs af fag og i danskfaget
Skriftlighed i overgangen fra folkeskole til gymnasieuddannelse
En socialanalytisk tendensanalyse af samtidens italesættelser af den gymnasiale lærergerning
Poetisk Pædagogik - Sprogrytme og mundtlig fremførelse som litterær fortolkning Forslag til ny tekstteori og til pædagogisk refleksion
Mundtlig fortolkning - kreativ praksis i litteratur- og sprogundervisning
Tekstens transformation - En undersøgelse af fortolkningen af den litterære tekst i det almene gymnasiums danskundervisning
Lektielæsningens betydning for gymnasieelevers læreprocesser
Den paradoksale undervisningskommunikation: En Luhmann-inspireret analyse af den pædagogiske teoris forventninger til portfolioen, herunder i særdeleshed dens forandringsaspekt, eksemplificeret ud fra iagttagelser i gymnasieregi.
Sammenlignende fagdidaktik: Genstandsfelt, perspektiver og dimensioner
Den naturvidenskabelige faggruppe og kvalitetsarbejde på hf
Forsøg med gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom - delevaluering
Studiekompetence
Forsøg med 2-årig hf–uddannelse for unge med ASF - delevaluering
Fra grundskole til gymnasiale uddannelser - evaluering af optagesystemet til de gymnasiale uddannelser
Previous
Next