Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med dette litteraturstudium er at bidrage til et vidensgrundlag for arbejdet med en national naturvidenskabsstrategi. Litteraturstudiet dækker pædagogisk/didaktisk forskning inden for STEM- området (Science, Technology, Engineering, Mathematics) med fokus på de naturfaglige/- videnskabelige fagområder i dagtilbud og uddannelsessystemet. I litteraturstudiet samles, analyseres og syntetiseres erfaringer om indsatser, metoder og strategier, der ... ... STEM-undervisningen med henblik på elevers læring ... pædagogiske/didaktiske kompetencer hos STEM-undervisere og pædagoger ... elevers motivation og interesse for STEM ... personalisering i undervisning – ved at understøtte forskellige børne- og elevgrupper. Datagrundlaget for litteraturstudiet er primært enkeltstående nordiske forskningsbidrag (med fokus på empirisk forskning) og engelsksprogede meta-reviews, forskningssynteser og forskningskortlægninger.

Fakta
Titel
Undervisning og læring i STEM
Forfatter(e)
Jan Alexis Nielsen, Nina Waaddegaard, Jens Dolin og Jesper Bruun
Udgiver
Institut for naturfagenes didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
30
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.