Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Status på anvendt matematik på det almene gymnasium
Optimal adgangsregulering til de videregående uddannelser og elevers valg af fag i gymnasiet
Evner, fag, indsats i gymnasiet og beståelse på samfundsvidenskab
Klassen spiller ind ‐ klasserumskultur, fællesskaber og deltagelse i gymnasiet
Gymnasiereformen og Galileis 3 revolutioner
Naturfagsdidaktiske problematikker
Gymnasiereformen – hvilken vare er bestilt?
Humanistisk naturvidenskab? – Mogens Pihl og gymnasiets fysikundervisning omkring 1960
Om den uformelle (mis)brug af medier i det formelle uddannelsessystem
Unges interesse for naturfag – hvad ved vi, og hvad kan vi bruge det til?
To uforenelige verdener? Til- og fravalg af tekniske og naturvidenskabelige fag og uddannelser
Oplevelsen og udbyttet af skolebesøg på teknik- og naturvidenskabscenter
Den lokale naturfaglige kultur – et fokus for udvikling
Matematikvanskeligheder og regnehuller?
Fysik er også for piger
Didaktiske miljøer for ligedannethed
Værdier og etik i naturfaglig undervisning
Gymnasieskolen imellem fag og sag – flerfaglighed i Almen Studieforberedelse
Udfordringer for det tværfaglige samspil i gymnasiet
GIS i gymnasiet – etablering af en fagdidaktisk model for anvendelse i naturgeografi
Når kulturen ekskluderer – piger i fysikfaget
Tværfagligt samarbejde – hvor svært kan det være?
Masser af rapporter og strategiplaner – men hvordan ændres praksis i fysiklokalet?
Rigtige piger går ikke på htx, men piger er glade for at gå der – et kvantitativt blik på køn, oplevelser og interesser
Naturvidenskab efter gymnasiereformen – intentioner og resultater
Previous
Next