Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Evaluering af arbejdsformer og fagligt samspil i stx, hhx og htx efter gymnasiereformen
Hf på VUC - et andet valg
Historiefagets og samfundsfagets didaktisering
Når innovation og fagligt samspil sætter fag under pres – et casestudie
Giver det mening at forske i ’kulturfag’? På vej mod et studie af skrivning i dansk og engelsk i en gymnasiekontekst
Musikfaget mellem læring og forældelsespres På vej mod en mere teknisk uddannelseskultur?
Samfundsfag – en uddifferentiering i og en udfordring til historiefaget
Historiedidaktik som metakognition – udspil til komparativ fagdidaktik
Det sammenlignende fagdidaktiske projekt
Komparativ fagdidaktikk? Eksempler, hypoteser og forutsetninger
Fagdidaktik som integrativt relationsfelt
Færdigheder og produktion af udtryk
Tværfaglig fagdidaktik
Sammenlignende fagdidaktik – om muligheden for at ’oversætte’ et fagdidaktisk koncept
Lyst og ulyst i en kompleks verden – replik til indlæg fra Buhl, Jakobsen og Dolin
Sammenlignende fagdidaktik forstået som kvalitative studier af multiple cases – nogle perspektiverende kommentarer
Formål og ambitionsniveau i sammenlignende fagdidaktik
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
HF i dag – status og nye spørgsmål: En pilotundersøgelse af elevprofiler på toårigt HF
Om årsager til frafald fra HF - En pilotundersøgelse af frafaldne elever
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx – kvaliteter og udfordringer
Niende klasse og hvad så? - en midtvejsrapport om unges uddannelsesvalg og overgang fra grundskole til ungdomsuddannelse og arbejde
Hvor blev drengene af? Køn og uddannelsesvalg efter gymnasiet
Drenge og piger på ungdomsuddannelse - hvad betyder køn for elevernes uddannelsespraksis
I Danmark er jeg født - Etniske minoritetsunge i bevægelse
Previous
Next