Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel har som formål at give en oversigt over de vigtigste problemstillinger og arbejdsfelter inden for naturfagenes didaktik med henblik på at kunne sammenligne med andre fags didaktik. Da opdraget er ret bredt, vil jeg fokusere på de områder, som optager flest naturfagsdidaktikere såvel i Danmark som internationalt, og som samtidig er områder, der har betydning for fagligt samspil med andre fag.

Fakta
Titel
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2011 (7)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
11
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.