Aktuelt

Vi kan lære af 70’ernes debat om lommeregneren

Redaktionen
30.9.2024

"Vi kan lære af 70’ernes debat om lommeregneren” AI er langtfra første gang, at teknologien forstyrrer fagene og stiller spørgsmål ved, hvad der er værd at vide og kunne. I denne artikel fra det nye nummer undersøger vi lommeregnerens indtog i gymnasiet.

Når elevers fællesskaber undergraver klassefællesskabet

Nye tendenser blandt eleverne - åben artikel fra det nye nummer.

Særudgivelse: Ny viden om ungdomsuddannelser

Indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.

Faglig læsning i STEM-fagene

Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.

Få input til dit AP-forløb

Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb

Elevernes mange sprog er en superkraft - brug den!

Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever

Åben artikel fra GF#34

Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.