Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
Hvert år skriver undervisere og ledere på ungdomsuddannelserne masterprojekter, hvor teori, praksiserfaringer og didaktisk og organisatorisk refleksion mødes i undersøgelser af virkelighedsnære og aktuelle problemstillinger.
Disse projekter genererer ikke blot personlig viden for de enkelte masterstuderende, men rummer en stærk viden med potentiale til at berige hele sektoren. Men alt for ofte deles disse indsigter fra masterprojekterne ikke i tilstrækkelig grad med kolleger og resten af sektoren. Det vil vi gerne gøre noget ved.
Derfor er vi meget stolte over, at vi i samarbejde med Center for Gymnasie- og Erhvervsuddannelsesforskning, SDU kan præsentere denne udgivelse med vigtige indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.
Nye tendenser blandt eleverne - åben artikel fra det nye nummer.
Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.
Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb
Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever
Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren
Tilbage til en kontant sortering af elever - om nyt karakterkrav og den nye epx.
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.