Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
Interview med den canadiske forsker Peter Liljedahl om hans metode Det tænkende klasserum. Vi taler også med tre undervisere fra Egå Gymnasium, der arbejder med flere af principperne fra Det tænkende klasserum i deres undervisning.
Nye tendenser blandt eleverne - åben artikel fra det nye nummer.
Indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.
Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.
Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb
Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever
Tilbage til en kontant sortering af elever - om nyt karakterkrav og den nye epx.
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.