Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Tilbage i STEM-pipelinen
Gymnasiale almendannelser
Forestillinger om og veje til at blive gymnasielærer
Skriveidentifikationer i religionsfaget
Slutrapport fra følgeforskningsgruppen på projekt om Internationalisering i Gymnasiet
Skrivning og studium
Forskningsbaseret ledelse og udvikling af læringsmiljøet på erhvervsgymnasiet, EUC Nord
Social Media and Teaching - Education in the new media environment
Kronikken: Den almene betydning af sprogforståelse
Snip snap snude - dobbelthagerne er ude
Almen Sprogforståelse: hvad er det?
Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen – nye udfordringer for læreren
Etnografi i sprogundervisningen – et blik på sproglig variation
Demokratisk dannelse til aktivt interkulturelt medborgerskab
Litteratur som kontaktzone i engelskklassen
At skrive kinesisk – mere end blot et penselstrøg?
Et sprogtypologisk blik på alverdens sprog
Sproghistorie i gymnasieskolen
Når ordene ikke svarer til hinanden. Sprogtypologi og oversættelse.
Sproghistorie i Almen sprogforståelse (AP) i gymnasiet. En bro til sprogstudier på universitetet?
CL på den pædagogiske og didaktiske dagsorden
Ja tak til bæredygtig sprogudvikling
Globalt medborgerskab i gymnasiet
CL møder sprogfagsdidaktikken – inspiration fra en bog
Verdensborgeren i sprog- og kulturpædagogikken
Previous
Next