Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
På vej mod et nyt hf - Resultater af hf-evalueringsgruppens arbejde
Pædagogisk brug af IT i gymnasiet og HF: Et nordjysk bidrag til afprøvningen og udforskningen af det virtuelle gymnasium
Pædagogisk ledelse og ledelsesredskaber i det almene gymnasium
Performing Politics in the Classroom: How students enact scenario competence in an ICT-supported educational role-play
Teopæd-opgaven og den fagdidaktiske udfordring
Curriculum' til fremtiden? – Karakteristikker af ‘den nye gymnasieskole’ gennem perspektiver på institution, nybyggeri og elevsubjektiviteter - Ørestad Gymnasium som case
Gymnasiet i det globale – Perspektiver på demokrati, viden og dannelse med globale gymnasier som case
Digitale spor på papiret
Genrer som rammer
Facebook og stile
Forankring af nye ledelses- og organiseringsprincipper i gymnasiet og VUC
Skrivning og skriveudvikling i de gymnasiale matematikfag
Mellem tradition og modernitet: Færøskfaget og den færøskfaglige kontekst i national diskurs. En redegørelse og analyse af fagets idé, praksis og reception i det almene gymnasium
Det 'sikre' valg i en uvis fremtid: En sociologisk analyse af unges motiver for valg af ungdomsuddannelse
Sociotekniske imaginationer i den digitale tidsalders uddannelsesfelt
Udvikling af matematisk modelleringskompetence som matematikundervisningens omdrejningspunkt - hvorfor ikke?
The subject of Physics from an international perspective
Praktisk originalitet - Om ethos som retorisk kategori og originalitet som ethosdyd i gymnasietekster (1/2)
Praktisk originalitet - Om ethos som retorisk kategori og originalitet som ethosdyd i gymnasietekster (2/2)
Professionel udvikling for naturfagslærere – tematiseret med data fra KiU og QUEST
Profiler på hhx og htx – evaluering af økonomifag på hhx og teknologifag på htx
Profilering og faglige samspil: Erfaringer fra projekt "Klare profiler i studieretningerne"
At blive på sporet
Rapport for ”Næsten lektiefri læringsrum” på fem VUC’er i Region Midtjylland
Forståelsesorienteret feedback i matematik og fysik på htx og stx - med henblik på øget gennemførelse og afbødning af den negative sociale arv
Previous
Next