Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Når det er svært at være ung - Unge og ensomhed
Evaluering af Matematik C på stx og hhx
Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur
Karaktergivning i gymnasiet
Karrierelæring i gymnasiet: "De vidste ikke, hvad de ville"
Klare profiler i studieretningerne
Karaktergivning i praksis: 13-skalaen og gymnasiet
Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil, fase 2. 2013-15
Klasseledelse og faglige overgange
Hvorfor fagligt samspil?
Kollegial supervision i gymnasieskolen
Det almene gymnasium
Kompetencer og matematiklæring - Ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark
Kultur- og samfundsfagsgruppen på hf
Kvalitetsarbejde i det almene gymnasium
Læremidler - evaluering af læremidler i det almene gymnasium
Kursistbaggrunde på Frederiksberg HF: Et ungdomssociologisk studie
Læremiddelforskning og -udvikling i Danmark
Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium
Læreralkymisten og samtidens voyeurisme
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Læringsmiljø på hhx – Resultater fra et forskningsprojekt om handelsgymnasiet
Læringscentreret uddannelse i gymnasiet – kompetencebehov blandt ledere, mellemledere og lærere
Ledelse og organisering i gymnasiet og VUC
Lærernes verden - almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer
Previous
Next