Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
De er anderledes, end de var sidste år. Vi har sværere ved at forstå, hvad der foregår. Det, der virkede for få år siden, virker ikke altid mere.
Sådan lyder det nogle gange, når vi taler med undervisere, ledere og forskere. Det bliver ofte nævnt, at noget er forandret hos eleverne. Ikke sådan at alle tidligere var på en måde og nu er på en anden. Snarere at de er vidt forskellige, og at nogle af de nye måder at være på ikke rigtig minder om, hvordan eleverne var for måske ti år siden, og i nogle tilfælde bare sidste år.
Men hvordan er de så? Det satte vi os for at undersøge i det nye nummer af Gymnasieforskning. Det blev til fire tankevækkende portrætter af nye tendenser blandt eleverne - her kan de læse det ene af dem.
De andre tendenser og hele Gymnasieforskning #35 kan du læse her, hvis du og din skole har abonnement.
Indsigter og perspektiver fra ti masterprojekter.
Den faglige læsning i STEM-fagene udfordrer mange elever.
Ny forskning og undervisningsmaterialer til dit AP-forløb
Tre artikler om undervisning af to-sprogede elever
Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren
Tilbage til en kontant sortering af elever - om nyt karakterkrav og den nye epx.
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.