Region Syddanmark besluttede i 2010 i relation til 95 procent-målsætningen at igangsætte et to-årigt udviklingsprojekt om anvendelsesorienteret undervisning, der havde til formål at fremme elevernes motivation for at gennemføre en uddannelse. Et hold forskere fulgte processen, og rapporten fremlægger resultaterne af denne følgeforskning. Rapporten er senere blevet fulgt op af rapporten 'Unges holdninger til pædagogik, viden og uddannelse'.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Pædagogik og motivation
Forfatter(e)
Finn Wiedemann og Lilli Zeuner
Udgiver
Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 88
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
216
Udgivelsesår
2012
Unge og uddannelse
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.