Forskning i fagfællebedømmelse viser, at der er delte meninger blandt de studerende, når det kommer til brugen af fagfællebedømmelse der skal forbedre skolearbejdet. Tidligere forskning peger på, at det enten skyldes manglende elev-feedback, eller for stor forskel på hvad eleverne opfatter som godt skolearbejde. Formålet med rapporten er at undersøge fagfællebedømmelse i naturfagsundervisningen som social praksis, med det formål at bidrage til forståelse af de praktiske egenskaber (læs: affordance) og begrænsninger ved at bruge fagfællebedømmelse som et værktøj i undervisningen. NB. Rapporten er på engelsk.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Using and rejecting peer feedback in the science classroom: a study of students’ negotiations on how to use peer feedback when designing experiments
Forfatter(e)
Jens Anker-Hansen og Maria Andrée
Udgiver
Research in Science & Technological Education
Udgivelse
Research in Science & Technological Education (vol. 37)NO. 3, s. 346–365
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.