Et større nationalt projekt har sat sig for at undersøge hvilke potentialer, begrænsninger og faldgruber brugen af digitale medier og netmedierede kommunikationsfora kan have, når det drejer sig om at understøtte undervisningskommunikation og elevernes videnskonstruktion. Dets undersøgelser viser, at teknologibrug kan understøtte undervisningen på en række relevante punkter.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Teknologi og læring i de gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Helle Mathiasen
Udgiver
REVY: Tidskrift for Danmarks Forskningsbiblioteksforening
Udgivelse
REVY: Tidskrift for Danmarks Forskningsbiblioteksforening, 2012 (35), s. 14-16
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2012
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.