Forskningsdatabase
Abstract

Forskningsprojektet ”Retention of Vocational Students in the Danish VET System” undersøger de påvirkelige faktorer, der kan bidrage til at mindske frafaldet på de erhvervsfaglige uddannelser (EUD). I det følgende præsenteres centrale resultater fra undersøgelsen. Disse resultater er opdelt i fire temaer: 1) konstituering af frafaldsproblemet, 2) betydning af social baggrund, 3) organisations og interaktionsformer på skolen, og 4) undersøgelse af specifikke institutionelle tiltag i forhold til frafald.

Fakta
Titel
Slutrapport: Erhvervsskoleelever i det danske erhvervsuddannelsessystem
Forfatter(e)
Klaus Nielsen et al.
Udgiver
Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
28
Udgivelsesår
2013

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.