Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel præsenterer et studie af elevskrivning i det gymnasiale religionsfag. Studiet indgår i et større, kollektivt forskningsprojekt, Faglighed og Skriftlighed, som er finansieret  af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation 2010-2014. I artiklens første del præsenteres projektet og de analysebegreber og analysemodeller som danner grundlag for artiklens analyse. I anden del undersøges 3.g-eleven Marias projektopgave i religion med særligt fokus på skriveidentitet og skriveidentifikationer.

Fakta
Titel
Skriveidentifikationer i religionsfaget
Forfatter(e)
Peter Hobel og Ellen Krogh
Udgiver
Akademika Forlag
Udgivelse
I: Skriv! Les! 1 (red.: Matre, Synnøve; Atle Skaftun), s. 45-63
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
19
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #36

Magasin #36

 er ude nu

Når vi mennesker som en anden geologisk kraft forandrer kloden, må dannelse handle om andet og mere end os selv - er vi på vej mod en grøn dannelse?

Læs desuden om
Matematik: Særligt algebra gør ondt på eleverne Års- og eksamenskarakterer: der er forskel
Magasin #35
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.