Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med kortlægningen er at - primært via love, bekendtgørelser og andre formelle kilder - at kortlægge de største danskuddannelser i uddannelsessystemet med henblik på at arbejdsgruppen på dette og andet grundlag kan give et bud på hvordan danskfaget kan ændres og bør se ud i fremtiden, og for at alle der er interesseret i dansk, kan få et samlet overblik over faget.

Fakta
Titel
Oversigt over dansksystemet - kortlægning af danskfaget i alle uddannelsesniveauer
Forfatter(e)
Nikolaj Frydensbjerg Elf og Signe Mandrup Østerlund (red.)
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie, 2003 (2)
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
302
Udgivelsesår
2003

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.